Dopsdagen för LillHarry

Hej! 
Jag, Eric och Thea åkte iväg till Sundsvall i torsdags den 8/3 eftersom min systerson skulle ha dop på lördagen den 10:e. 
Vi blev så förvånade över att det var såpass mycket snö däruppe, över 1,7 meter!! 
Vi kom framme runt kl halv elva på kvällen. På fredagsmorgonen var jag och Eric ensam hemma med Thea och familjens hundar medan alla jobbade. Vi åt frukost tillsammans, tittade igenom gamla foton när jag var nyfödd och så. Roligt att titta igenom så ska vi komma ihåg när vårt pojke föder då får vi se vem han liknar mest. 
Sen tog vi en lång promenad med hundarna i ca 15 cm snö, inte roligt när man är nästan höggravid.. den promenad rounden brukar annars ta max 30-40 minuter men för oss tog det ungefär en timme!!

Sen kom min syster, vi fixade tårtor inför dopsdagen, mamma kom hem från jobbet kl 14. Vi fortsatte med tårtorna till middagstiden då blev vi klara till slut. Sen kom resten av familjen hem. Det var skönt att få träffa alla igen och bara umgicks. 

På lördagsmorgon, den stora dagen för min systerson Harry. Jag vaknade kl runt 07.00 för att hinna duscha, äta frukost, hjälpa andra med klädsel och hår blabla sen sist mig själv😃 
Jag och familjen åkte till församlingens lokal för att förberedda med dukning, sätta upp ballonger osv. Det blev jättefint, sen åkte vi hem för att plocka upp min bror och sambo. Därefter åkte vi iväg till kyrkan, där träffade vi resten av släkten och även Harrys pappas sida också. 

Vi mötte upp prästen en snabbis tillsammans med Harry, syster, brorsan och systers sambo för att jag och brorsan är faddrar till Harry❤️ 
Blev jätteglad när syster frågade om vi ville vara Harrys fadder! Hela dopet gick bra och var så vackert. Jag grät nästan för att det snart är min tur att stå i kyrkan tillsammans med min son för att döpa honom! 
Därefter blev det fika och öppning av presenter. Min syster och sambo fick många fina och bra presenter. Dom fick av oss var förvarningskista med Harrys namn, födelsedags datum, tid, vikt och längd. 

På söndag åkte vi hem, tråkigt nog men sambon har jobb att tänka på 😒 
Vi kom också på att det är sista gången jag satt i framsätet med sambon uppe till Sundsvall, nästa gång vi besöker Sundsvall så sitter jag i baksätet och vår son i framsätet😍 underbart!! 
Nu visar jag bilder från dopsdagen! 


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null) (null)

(null)

(null)

(null)

Dagens händelse | |
Upp